Online predavanje: Komercijalizacija ponude startapa

Regionalna razvojna agencija Zlatibor organizovala je edukaciju namenjenu startapovima i preduzetnicima u ranoj fazi poslovanja, sa ciljem unapređenja njihovih veština u komercijalizaciji ponude. Edukacija je sprovedena online, a predavač je bila Sandra Ćelić, konsultant u vezi aktivnosti vezanih za poslovanje i upravljanje.

Tematske jedinice obuhvatile su ključne aspekte za uspešan razvoj startapa, uključujući definisanje jedinstvenog predloga vrednosti. Učesnicima je objašnjeno kako jasno definisan predlog vrednosti pomaže startapovima da se izdvoje na tržištu i privuku ciljnu publiku. Takođe, predstavljena je tehnika „Value Proposition Canvas“ koja omogućava precizno mapiranje potreba korisnika u odnosu na ponudu startapa, što pomaže u postizanju boljeg „market fit“-a.

U daljem toku radionice, obrađene su teme kao što su analiza tržišta, konkurencije, regulativa, kao i važnost segmentacije tržišta. Učesnici su naučili kako da identifikuju ciljne segmente i prilagode svoje poslovne modele potrebama korisnika.

Posebno je obrađena strategija odnosa sa kupcima, kroz pristup „Get – Keep – Grow“, koji se fokusira na privlačenje, zadržavanje i povećanje vrednosti korisnika. Takođe, analizirani su ključni pokazatelji kao što su CAC (trošak sticanja kupaca) i CLV (životna vrednost kupaca), koji pomažu u optimizaciji strategija rasta i dugoročne profitabilnosti startapa.

Edukacija je bila značajna i za sve prisutne startapove, jer im je pružila konkretne alate i strategije za izgradnju održivih poslovnih modela i uspešnu komercijalizaciju svojih proizvoda i usluga.

Aktivnost je realizovana u okviru Programa podrške RISC koji RRA Zlatibor sprovodi u saradnji sa NTP Beograd, uz podršku NITRA i Fonda za inovacionu delatnost.